בהרצאה מוצגים מספר ניתוח מקרה עסקיים, חלקם מתייחסים להצלחות פנומנליות כמו "אמזון" ו"נטפליקס" ואחרים לכשלונות מהדהדים כדוגמת "Google glass" או "Quibi", מיזם הוידאו המבטיח שנעלם בקול ענות חלושה, לא לפני ששרף 1.8 מיליארדד דולר מכספי המשקיעים.
יאיר משרטט את הדומה והשונה בין הצלחה וכשלון, ומספק למשתתפים הזדמנות להרחיב את ידיעותיהם, לרכוש כלי הסתכלות מולטידיסצפלינריים על עולם הניהול, ואף לבחון את הגישה העסקית שלהם אל מול אתגרי היום-יום.
בין היתר, נחשפים המשתתפים לעקרונות הבאים:
1. בדוק כל העת את השוק: וודא שהעסק שלך פותר בעיה ממשית ושהלקוחות הפוטנציאליים שלך מוכנים לשלם את המחיר שהינך מבקש.
2. דייק והתאם את התמחור לקהל היעד: רעיון מצוין שלא מיועד לקהל הנכון נידון לכישלון.
3. בנה מודל עסקי חזק: רעיון עסקיים מוכרחים להיות מגובים ביכולת ליצור מנגנון שיוצר הכנסות ורווחים.
4. תכנן לטווח ארוך: שמור על משמעת פיננסית לצד השמירה על הנועזות והחיבור לחזון.
5. שם המשחק הינו צניעות וענווה: צור לעצמך מנגנוני משוב ובקרה, שמור על גמישות מחשבתית וזכור שגם לך מותר להודות בטעויות – אלה הם המפתחות להצלחה ארוכת טווח.
![](https://www.schoenfeld.co.il/wp-content/uploads/2025/01/450227682_122093648738414119_2717397049571576443_n-300x300.jpg)